Berichten geschreven door Dagmar Doorn

1. Antisemitisme.jpeg
    Door Pieter Krol, Dagmar Doorn op 17 januari 2024

Geen ruimte voor antisemitisme in Leiden

In de vergadering van 16 januari 2024 behandelde de gemeenteraad de herijking van Leiden Inclusief. Leiden Inclusief is een programma dat is opgezet om de stad Leiden zo inclusief mogelijk te maken zodat iedereen zich thuis en welkom voelt in Leiden.

2. Huiselijk geweld
    Door Dagmar Doorn op 22 december 2023

ChristenUnie vraagt regionaal aandacht voor femicide

Afgelopen donderdagavond 21 december werd in de gemeenteraad de Regionale Zienswijze voor Huiselijk Geweld behandeld. In deze zienswijze heeft de gemeente Leiden samen met andere gemeenten in de regio Hollands Midden ambities met betrekking tot huiselijk geweld opgesteld. Een belangrijk thema waar we ons graag hard voor maken.

3. Soft drugs.png
    Door Dagmar Doorn op 14 november 2023

ChristenUnie en CDA willen dat de Leidse raad Rotterdam bezoekt om drugsaanpak

Drugsgebruik brengt mentale en fysieke gezondheidsrisico’s met zich mee, is vaak verslavend en slecht voor het milieu. Veel politieke partijen spreken in het geval van drugsgebruik vaak over keuzevrijheid; ‘drugs zijn slecht voor de gezondheid, maar dat zijn drank en sigaretten ook’, zo stellen zij. Een oogje toeknijpen onder het mom van keuzevrijheid, terwijl middelengebruik door deze keuzevrijheid enorme sociale, fysieke en ecologische gevolgen kan hebben.

4. Studenten samenwerking.jpg
    Door Dagmar Doorn op 30 augustus 2023

Meer doen om uitval van MBO-studenten tegen te gaan

De afgelopen jaren is de uitval van jongeren die beginnen met een opleiding binnen het MBO steeds meer toegenomen. De uitval binnen MBO1 ligt nu boven de 30% en ook binnen MBO2 is de uitval hoog. Voor jongeren is het van essentieel belang om een goede start op de arbeidsmarkt te maken om een plekje in de maatschappij te vinden. Daarom moet de uitval van jongeren op het MBO zoveel mogelijk tegengegaan en beperkt worden.
  5. Vluchtelingen
    Door Dagmar Doorn op 6 juni 2023

ChristenUnie pleit voor humane opvang vluchtelingen

De afgelopen jaren is gebleken dat we ons als stad zo veel mogelijk moeten voorbereiden op grotere vluchtelingenstromen dan we wellicht in eerste instantie gedacht hadden. De ChristenUnie is ontzettend blij met het werk dat allemaal verzet is in Leiden om opvang van vluchtelingen te realiseren. Dit werk is ook vruchtbaar gebleken, al 340 plekken zijn gerealiseerd en daarmee is in principe de taak vervuld die de gemeente Leiden vanuit het COA ontvangen heeft.
  6. Ontwerp zonder titel (7).png
    Door Pieter Krol, Dagmar Doorn op 1 december 2022

Een extra beweegtuin voor ouderen in Leiden

Voor iedereen is het belangrijk om gezond te blijven en te bewegen, voor jong en oud. Voor ouderen is het vaak lastiger om te sporten en gebruik te maken van de sportfaciliteiten die Leiden te bieden heeft.

7. woningbouw kwetsbaar.png
    Door Pieter Krol, Dagmar Doorn op 8 juli 2022

Perspectief voor huisvesting van kwetsbare Leidenaren

De woningmarkt zit op slot. Er zijn enorme wachtlijsten om in aanmerking te komen voor betaalbare (huur)woningen. Zeker kwetsbare doelgroepen, zoals daklozen en asielzoekers, zijn hier de dupe van. Bovendien heeft het stadsbestuur er tot teleurstelling van de ChristenUnie twee jaar geleden voor gekozen om de Bed-Bad-Broodvoorziening, waar uitgeprocedeerde asielzoekers werden opgevangen, te sluiten.