Afdeling

Wie zijn wij?

De ChristenUnie Leiden en omstreken is de lokale afdeling van de ChristenUnie voor de Leidse regio, met circa 200 leden. We zijn met één zetel vertegenwoordigd in de gemeenteraad van Leiden. De fractie bestaat naast fractievoorzitter/raadslid Mart Keuning, uit de duo raadsleden Carlijn Bergwerff, Pieter Krol en Albert Brink.

De ChristenUnie is niet de grootste partij in Leiden, maar heeft in de afgelopen jaren veel waardering opgebouwd in de gemeenteraad en in de stad. Dat komt doordat we kritisch zijn, er een hekel aan hebben zomaar wat te roepen, kunnen luisteren, prioriteiten stellen en ons constructief opstellen.

De ChristenUnie Leiden wil herkenbaar zijn door: de menselijke maat te zoeken, sociaal te zijn, vanuit een christelijke motivatie op te komen voor het milieu en door een solide financieel beleid. Dit profiel komt voort uit de visie die we op de samenleving hebben.

De gemeentes Leiderdorp en Oegstgeest maken ook deel uit van onze afdeling. In Leiderdorp werken we samen met SGP. In Oegstgeest werken we samen met het CDA.