Een diverse en inclusieve arbeidsmarkt in beeld

1 Pieter Krol.jpg
Door Pieter Krol op 15 juli 2023 om 15:00

Een diverse en inclusieve arbeidsmarkt in beeld

Het gaat goed met de economie in Leiden. Daar mogen we als stad dankbaar voor en trots op zijn. Maar juist als we trots zijn, moeten we onszelf altijd kritisch blijven bevragen of iedere Leidenaar in die trots deelt of die trots ook ervaart.

Als het aan de ChristenUnie ligt moet er voor iedereen een plek zijn op de arbeidsmarkt, of je nou ongeschoold, praktisch geschoold of theoretisch bent geschoold. Het is opvallend dat we eigenlijk helemaal niet goed weten hoe onze arbeidsmarkt is opgebouwd, zo is het bijvoorbeeld niet bekend hoeveel banen er voor ongeschoolde of voor praktisch geschoolde Leidenaren zijn. Ook weten we niet hoeveel stageplekken er in de stad worden geboden.

Wat de ChristenUnie betreft brengen we daar verandering in. En daarom hebben we hier bij de algemene beschouwingen met succes een voorstel voor ingediend. Dat helpt om onze arbeidsmarkt diverser en inclusiever te maken. Zo kunnen we nu en in de toekomst zorgen dat alle Leidenaren meeprofiteren van het succes van de Leidse economie, en is er niet alleen sprake van economische groei, maar van economische bloei.