Een nieuwe bibliotheek voor Leiden

1 Pieter Krol.jpg
Door Pieter Krol op 7 april 2023 om 09:32

Een nieuwe bibliotheek voor Leiden

De gemeenteraad heeft ingestemd met een voorstel voor een nieuwe bibliotheek in Leiden. Er is besloten dat de bibliotheek op de huidige locatie aan de Nieuwstraat helemaal wordt vernieuwd. De ChristenUnie is daar erg blij mee. Hiermee is en wordt de bibliotheek een toegankelijke plek voor iedereen.

Bij de bespreking van het voorstel diende de ChristenUnie – samen met de VVD, CDA en SP – met succes een voorstel in om bij de uitwerking van de plannen meerdere concrete plannen aan de Gemeenteraad voor te leggen, zodat we samen met de stad tot de beste bibliotheek voor Leiden kunnen komen.

Verder diende de ChristenUnie, samen met de PvdA en het CDA, met steun van de rest van de gemeenteraad een voorstel in om ook te blijven investeren in de bibliotheken en bibliotheekvoorzieningen in de wijken. Het is namelijk goed en broodnodig dat we investeren in de bibliotheek in de binnenstad, maar dit mag niet ten koste gaan van de wijken. En zeker niet van de wijken die sociaal-economisch gezien minder sterk zijn.