Pieter Krol voorgedragen als lijsttrekker ChristenUnie Leiden

Krol banner.png
Door ChristenUnie Leiden op 29 september 2021 om 15:00

Pieter Krol voorgedragen als lijsttrekker ChristenUnie Leiden

Het bestuur van ChristenUnie Leiden e.o. draagt Pieter Krol voor als lijsttrekker bij de gemeenteraadsverkiezingen op woensdag 16 maart 2022. Krol was ook bij de vorige verkiezingen lijsttrekker en leidt sinds maart 2018 de ChristenUnie-fractie in de Leidse gemeenteraad.

"Het is een eer om de ChristenUnie-kar opnieuw te mogen trekken”, zegt Krol over zijn voordracht. “Als kleine partij kunnen we in het hart en politieke midden van de Leidse politiek veel bereiken. Economisch gaat het, ondanks Corona, best goed met de stad. Toch profiteert lang niet iedereen daarvan, zoals duizenden mensen in de bijstand en duizenden mensen die in onze stad in armoede leven. Er ligt een grote uitdaging om juist hen te laten voelen dat ze op de gemeente kunnen rekenen en ook hen te laten delen in het economisch succes van de stad."

Het bestuur is blij dat Pieter Krol opnieuw de kar wil trekken. “Pieter brengt enorm veel ervaring mee én heeft een groot hart voor Leiden en alle Leidenaren”, zegt bestuursvoorzitter Rien Timmer over hem. “Hij heeft laten zien dat je met constructieve voorstellen tegenstellingen kunt overbruggen en oplossingen dichterbij brengt”. Pieter Krol (30) studeerde onder meer psychologie en werkt als directeur bedrijfsvoering en ambtelijk secretaris bij de Tweede Kamerfractie van de ChristenUnie. Eerder had hij verschillende functies bij de Leidse Universiteit.

De algemene ledenvergadering van de ChristenUnie-afdeling Leiden stelt op 24 november de lijst vast waarmee de partij de verkiezingen in gaat.