ChristenUnie reikt Duidelijk-Verhaal-Bokaal 2019 uit aan Marc Newsome (PvdA)

WhatsApp Image 2019-11-14 at 20.35.04.jpeg
Door ChristenUnie Leiden op 15 november 2019 om 23:08

ChristenUnie reikt Duidelijk-Verhaal-Bokaal 2019 uit aan Marc Newsome (PvdA)

De Duidelijk-Verhaal-Bokaal 2019 is dit jaar gewonnen door duo-raadslid Marc Newsome (PvdA). Tijdens de gemeenteraadsvergadering van 12 november 2019 reikte raadslid Pieter Krol de bokaal uit.

Ieder jaar reikt de ChristenUnie bij de behandeling van de Begroting de Duidelijk-Verhaal-Bokaal uit. Dat doet de fractie aan een gemeenteraadslid of Collegelid dat zich op een positieve manier verstaanbaar maakt in het debat en in de interactie met de stad. Dit jaar heeft de fractie ervoor gekozen het iets anders aan te pakken. Het werk dat door raadsleden en collegeleden wordt gedaan, kan namelijk  alleen worden gedaan door de geweldige ondersteuning van onder andere fractiemedewerkers en duo-raadsleden. Als kleinste fractie in de Leidse Gemeenteraad weet de ChristenUnie dat maar al te goed.

Bovendien doen duo-raadsleden volop mee in het debat in de commissie en doen zij vaak erg goede voorstellen, die niet altijd even zichtbaar zijn omdat hun naam er in de Gemeenteraadsvergadering niet aan verbonden is. Een mooi voorbeeld is een voorstel van Marc Newsome, dat ging over het gelijk trekken van stagevergoeding van MBO-studenten aan die van HBO- en WO-studenten. De ChristenUnie-fractie vindt dat een mooi voorbeeld van de geweldige bijdrage van duo-raadsleden. Bovendien wist Marc Newsome met dit voorstel de landelijke radio te halen.