Rien Timmer nieuwe voorzitter bestuur ChristenUnie Leiden e.o.

Rien Timmer foto.png
Door ChristenUnie Leiden op 26 november 2018 om 22:34

Rien Timmer nieuwe voorzitter bestuur ChristenUnie Leiden e.o.

Tijdens de algemene ledenvergadering op 14 november 2018 hebben de leden unaniem Rien Timmer gekozen als nieuwe voorzitter van het afdelingsbestuur. Timmer was door het bestuur voorgedragen.

Afscheid bestuursleden

De vorige voorzitter, Pieter van der Woerd, nam na vier jaar afscheid vanwege zijn overstap naar de fractie. Sinds de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2018 is Pieter actief als duo-raadslid in de commissie Stedelijke Ontwikkeling. Ook bestuurslid Leiderdorp, Arie Janssen, nam afscheid. Hij is sinds de verkiezingen in Leiderdorp actief in de fractie van de ChristenUnie die voor het eerst samen met de SGP een zetel haalde. Elisabeth Eenkhoorn neemt de functie van penningmeester op zich.

Ervaren kracht

Terugtredend voorzitter Pieter van der Woerd is verheugd met de benoeming van Rien Timmer, die sinds 2015 werkzaam is als voorzitter van het college van bestuur van de Leo Kanner Onderwijsgroep. "Met Rien heeft het bestuur er een ervaren bestuurder bij met hart voor de ChristenUnie die bovendien midden in de maatschapij staat."

Tweede zetel

Hoewel Timmer in zijn korte toespraak benoemde dat het bij een partij als de ChristenUnie niet moet gaan om te streven naar macht, maar zich te onderscheiden op de inhoud, sprak hij de ambitie uit om bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen voor een tweede zetel in Leiden te gaan.