Wordt deze e-mail niet goed weergegeven? Klik dan hier om hem online te bekijken

Nieuwsbrief 2017 nummer 3

In deze korte nieuwsbrief hebben we een stukje van de voorzitter, de datum van de ALV (15 november) en een project van de gemeente Leiden.

Van de voorzitter

Beste ChristenUnie leden,

"Vertrouwen in de toekomst". Zo luidt de titel van het vorige week gepresenteerde regeerakkoord van VVD, CDA, D66 en ChristenUnie. Een ambitieus akkoord met o.a. meer financiële ruimte voor gezinnen, meer geld naar onderwijs, ambitieuze klimaatdoelstellingen, meer geld naar ontwikkelingssamenwerking en het uitvoeren van het waardig ouder worden-manifest. Daar staat tegenover dat de ChristenUnie op punten ook (pijnlijke) compromissen heeft moeten sluiten. Het niet verruimen van het kinderpardon is daarvan het bekendste en meest pijnlijke voorbeeld.

Ook de ChristenUnie Leiden e.o. heeft niet stil gezeten de afgelopen periode. In Leiden zijn de voorbereidingen voor een goede kandidatenlijst en een sterk verkiezingsprogramma in volle gang. Ook de campagnecommissie is van start gegaan met de voorbereidingen op de verkiezingscampagne. In Leiderdorp krijgt de samenwerking met de SGP inmiddels vorm met een gezamenlijke kandidatenlijst een een gezamenlijk verkiezingsprogramma. In Oegstgeest lopen de gesprekken om de bestaande samenwerking met het CDA voort te zetten.

We zijn als bestuur dankbaar voor uw enthousiasme om actief mee te doen en/of te denken en vragen u dat richting de gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart 2018 te blijven doen. Met uw steun, maar bovenal in het besef onze Hemelse Vader waakt over ons doen en laten, hebben ook wij vertrouwen in de toekomst.

SAVE THE DATE: ALV 15 november

Op 15 november is de ALV in café Einstein. Op deze avond worden de verkiezingsprogramma's en kandidatenlijsten voor de gemeenteraadsverkiezingen in Leiden en Leiderdorp vastgesteld. We verwachten dat u hierbij aanwezig bent. Dus zet deze datum alvast in uw agenda. Alle stukken worden uiterlijk 31 oktober verstuurd.

Op één van de natste zomerdagen van 2017 hebben wij met een mooie groep ChristenUnie leden het nieuwe politieke jaar ingeluid in de Waag. Het was goed om elkaar op 8 september te ontmoeten en te spreken! Wat het bestuur betreft voor herhaling vatbaar, hopelijk met dan een lekker zommerzonnetje er bij.

Project JA Statushouders (JAS)

In oktober 2015 is gemeente Leiden gestart met het project JA Statushouders (JAS). Bij project JAS worden nieuwkomers actief ondersteund om zo snel mogelijk sociaal en economisch zelfstandig te worden. Gedurende twee jaar zijn statushouders 24 uur per week actief bezig met inburgering, ontwikkeling en instroom naar school of op de arbeidsmarkt. Onderdeel van het project JAS is het mentorproject, waarin vrijwilligers uit de Leidse regio fungeren als extra buur en informele contactpersoon voor de nieuwkomers. Een mooi initiatief dat we graag bij u onder de aandacht brengen.
Meer informatie is te vinden op: jongerenopdearbeidsmarkt.nl

Secretariaat ChristenUnie Leiden e.o.

culeiden@gmail.com

www.leiden.christenunie.nl

Redactie: Elisabeth Eenkhoorn

communicatie@leiden.christenunie.nl