Voor elkaar: forse subsidie voor initiatieven van inwoners voor participatie en ontmoeting

Leiden3
Door ChristenUnie Leiden op 11 november 2021 om 22:21

Bij de bespreking van de begroting voor 2022 is een motie van ChristenUnie en de Partij van de Arbeid (PvdA) aangenomen waarmee in 2022 en 2023 in beide jaren ruim €180.000 subsidie is die inwoners kunnen aanvragen voor allerlei initiatieven die een bijdrage leveren aan vormen van participatie en ontmoeting in hun leefomgeving.

Denk hierbij bijvoorbeeld aan de aanleg van speelplaatsen, bankjes, picknicktafels of andere zaken die uitnodigend werken om deze vormen van ontmoeting te realiseren. Fractievoorzitter Pieter Krol reageert verheugd op dit succes: “Het is ontzettend mooi dat het is gelukt om dit budget de komende jaren beschikbaar te stellen. Zeker in een periode waarin we nog steeds gebukt gaan onder de sociale gevolgen van de Coronapandemie, is dit een belangrijke steun in de rug van onze inwoners om elkaar op te blijven zoeken.”

De subsidie voor dit initiatief kan via de volgende link worden aangevraagd: https://gemeente.leiden.nl/inwoners-en-ondernemers/subsidies-en-belastingen/subsidies/subsidie-maatschappelijke-initiatieven/