Gemeenteraadsverkiezingen 2018: ChristenUnie Leiden boekt geweldig resultaat

bedankt website
Door ChristenUnie Leiden op 24 maart 2018 om 22:10

Gemeenteraadsverkiezingen 2018: ChristenUnie Leiden boekt geweldig resultaat

Op 21 maart 2018 waren er gemeenteraadsverkiezingen. Inmiddels is de definitieve uitslag binnen. De ChristenUnie Leiden heeft een geweldig resultaat geboekt!

Een sterke ChristenUnie: Voor elkaar!

Er is in de weken en maanden voorafgaand aan de verkiezingen ongelofelijk hard gewerkt aan een actieve campagne met een eigen, onderscheidend geluid.

De ChristenUnie heeft 2388 stemmen gehaald. Dat is een toename van 723 stemmen (43%) ten opzichte van 2014. Daarmee heeft de ChristenUnie in Leiden haar zetel ruimschoots behouden en ligt er voor de factie een stevig mandaat om de komende vier jaren aan de slag te gaan voor een groene en duurzame stad waarin de overheid betrouwbaar en integer is en zich ontfermt over mensen die het zelf niet redden.

Nieuwe fractie

Donderdag 29 maart wordt de nieuwe gemeenteraasd geinstalleerd. Woensdag 28 maart nemen we afscheid van de oude raad. Mart Keuning, Carlijn Bergwerff en Albert Brink zullen de fractie verlaten.

De nieuwe fractie zal worden gevormd door:

• Pieter Krol, raadslid/fractievoorzitter
  • Maria Tiggelaar, duo-raadslid